Obec Otice
Obec Otice

představení obce Otice

Obec se nachází v předhůří Nízkého Jeseníku. Páteří území je řeka Hvozdnice. Otice nejsou typickou obcí vesnického charakteru, mají spíše charakter vzdálenějšího předměstí Opavy, kam se s oblibou stěhují právě lidé v Opavě pracující.

Zrušení registrace

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Zrušení registrace

4. Základní informace k životní situaci

Pokud daňový subjekt přestane splňovat podmínky, na jejichž základě mu vznikla registrační povinnost (tj. podmínky stanovené v jednotlivých daňových předpisech, které stanoví povinnost k registraci k jednotlivým daním), je povinen ve lhůtě 15 dnů sdělit tuto skutečnost správci daně, resp. požádat o zrušení registrace správce daně, který jeho registraci zruší.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat:

  • daňový subjekt - fyzická osoba,

  • daňový subjekt - právnická osoba; za právnickou osobu jedná statutární orgán nebo ten, kdo prokáže, že je oprávněn jednat jejím jménem podle jiného právního předpisu,

  • zákonný zástupce nebo opatrovník fyzické osoby, která nemůže před správcem daně jednat z důvodu omezené svéprávnosti (zejm. pro nedostatek věku nebo z důvodu jejího omezení soudem),

  • zmocněnec zvolený daňovým subjektem nebo ustanovený zástupce,

  • společný zmocněnec či společný zástupce,

  • zaměstnanec právnické osoby nebo jiná fyzická osoba, která vykonává činnost této právnické osoby - právnická osoba je může pověřit, aby jednali jejím jménem před správcem daně v rozsahu tohoto pověření,

  • zaměstnanec podnikající fyzické osoby nebo jiná fyzická osoba pověřená k tomu, aby jednala jejím jménem před správcem daně v rozsahu tohoto pověření,

  • prokurista právnické osoby - při správě daní je oprávněn jednat jejím jménem, může-li podle udělené prokury jednat samostatně.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Povinnost oznámit uvedené skutečnosti, resp. požádat o zrušení registrace se vztahuje pouze na registrované daňové subjekty.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost je nutné učinit na formuláři vydaném Ministerstvem financí - "Žádost o zrušení registrace", dostupném na finančních úřadech nebo na internetových stránkách Finanční správy.

Tento formulář je možné podat:

  • písemně (v listinné podobě), a to buď prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo osobně přímo u správce daně; písemná podání musí být vlastnoručně podepsána osobou, která podání činí, nebo

Pokud má daňový subjekt či jeho zástupce zpřístupněnu datovou schránku nebo má zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem, je podle § 72 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů (dále též "daňový řád"), povinen podat tento formulář pouze elektronicky, a to datovou zprávou (blíže viz bod 16).

Nepodá-li daňový subjekt formulář elektronicky, vzniká mu povinnost uhradit pokutu (blíže viz bod 20).

8. Na které instituci životní situaci řešit

Obraťte se na příslušný finanční úřad, resp. na jeho územní pracoviště, na němž je uložen spis.

Informace o uložení spisu lze nalézt v "Pokynu č. GFŘ-D-12, o finančních úřadech, jejich územních pracovištích a o umístění spisu nebo jeho příslušné části", a dále v "Pokynu č. GFŘ-D-13, ke změně umístění spisů v rámci finančního úřadu".

Od 1. ledna 2013 je na území České republiky zřízeno 14 finančních úřadů, a to pro jednotlivé kraje, pro hlavní město Prahu, a dále Specializovaný finanční úřad.

Finanční úřad vykonává věcnou působnost prostřednictvím svých územních pracovišť, na nichž jsou uloženy daňové spisy poplatníků.

Kontakt poplatníků s finančními úřady je zajištěn prostřednictvím územních pracovišť finančních úřadů.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Obraťte se na finanční úřad, resp. na jeho územní pracoviště, na němž je uložen spis, a to na jeho Odbor (Oddělení) registrační, příp. na Oddělení vyměřovací a vymáhací, pokud na tomto územním pracovišti není Odbor (Oddělení) registrační zřízen.

Před osobní návštěvou se u správce daně informujte o jeho úředních hodinách pro veřejnost.

Kontakty na orgány Finanční správy naleznete na internetových stránkách Finanční správy.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na finančním úřadu předložte (kromě žádosti) i doklady odůvodňující zánik podmínek pro registraci, stanovené v jednotlivých právních předpisech upravujících podmínky registrace.

V případě osobního jednání je úřední osoba oprávněna požadovat předložení průkazu totožnosti.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost je daňový subjekt povinen podat na formuláři vydaném Ministerstvem financí - "Žádost o zrušení registrace" nebo na tiskovém výstupu z počítačové tiskárny, který má údaje, obsah i uspořádání údajů shodné s tímto formulářem.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádost je daňový subjekt povinen podat do 15 dnů ode dne, kdy došlo ke skutečnostem, které zakládají zrušení registrace.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podání lze učinit datovou zprávou:

  • opatřenou uznávaným elektronickým podpisem a odeslanou prostřednictvím aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)", která je pro podání v daňových věcech elektronickou podatelnou správce daně; podání v daňových věcech nelze zasílat na e-mailovou adresu podatelny konkrétního správce daně,

Účinky podání má rovněž úkon učiněný vůči správci daně za použití datové zprávy bez uznávaného elektronického podpisu nebo za použití jiných přenosových technik, které je správce daně způsobilý přijmout, pokud je toto podání do 5 dnů ode dne, kdy došlo správci daně, potvrzeno nebo opakováno některým z výše uvedených způsobů elektronické komunikace, nebo písemně, popř. ústně do protokolu.

Pokud zákon nestanoví jinak, tak poslední dva uvedené postupy není možné využít v případě, pokud má daňový subjekt povinnost učinit podání pouze a jen datovou zprávou odeslanou způsobem podle § 71 odst. 1 daňového řádu - z důvodu, že má zpřístupněnu datovou schránku, nebo má zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem (viz § 72 odst. 4 daňového řádu).

Za těchto podmínek je daňový subjekt povinen učinit podání pouze datovou zprávou ve formátu a struktuře zveřejněné správcem daně (způsoby výše uvedenými).

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

  • Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů

  • Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů

  • Zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční, ve znění pozdějších předpisů

  • Zákon č. 456/2011 Sb., o Finanční správě České republiky, ve znění pozdějších předpisů

  • Vyhláška č. 48/2012 Sb., o územních pracovištích finančních úřadů, která se nenacházejí v jejich sídlech

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Proti rozhodnutí správce daně o zrušení registrace je možné se odvolat, a to ve lhůtě 30 dnů ode dne doručení rozhodnutí.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Podle § 247a odst. 1 písm. a) daňového řádu - pokutu do 500 000 Kč může správce daně uložit tomu, kdo nesplní registrační, ohlašovací nebo jinou oznamovací povinnost stanovenou daňovým zákonem nebo správcem daně.

Podle § 247a odst. 2 daňového řádu - daňovému subjektu vzniká povinnost uhradit pokutu ve výši 2 000 Kč, pokud učinil podání podle § 72 odst. 1 daňového řádu jinak než elektronicky, ačkoli byl povinen je učinit elektronicky.

Správce daně (kromě pokuty podle § 247a odst. 2 daňového řádu) uloží pokutu do 50 000 Kč, pokud daňový subjekt nesplněním povinnosti učinit podání elektronicky závažně ztěžuje správu daní.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na:

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Generální finanční ředitelství

Odbor právní a daňového procesu

Lazarská 7

117 22 Praha 1

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.01.2015

28. Popis byl naposledy aktualizován

10.04.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

rozšířené vyhledávání

obecní úřad

Stav řeky Hvozdnice

14.11.2024 14:40

Aktuální výška:

95 cm

Oznámení lékařů

Pracovní doba  MUDr. Vašíkové a 

MUDr. Cihlářové, 

oznámení o dovolené

Více informací

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:10
DNES:541
TÝDEN:2859
CELKEM:1765973

Mobilní aplikace

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Odstávka elektřiny

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Portál občana

.

Přijímejte a posílejte datové zprávy, spravujte své údaje ze základních registrů,  ukládejte a spravujte své doklady a dokumenty. 

Svoz odpadu

Listopad 2024
Po Út St Čt So Ne
28 29
30 31 1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 1
Kalendář svozu odpadu

Projekt číslo: 115D312040111, Identifikační číslo EIS: CZ.05.1.24/0.0/0.0/16_035/0002187
„Protipovodňová opatření obcí Otice a Dolní Životice“
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií - Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Životní prostředí.

Spřízněné obce

Udržujeme úzké spojení s obcemi:Čechynce (Slovenská Republika) Borki Wielke (Polsko)

mapa